June 14, 2012

Anak Aset Ke Syurga

Nanie nak share video ni dengan kawan-kawan sekelian... Ceramah dari ustaz Azhar Idrus dan juga Ustaz Don Daniyal mengenai pengurusan jenazah ibu dan ayah.. Sedih sangat bila tengok video ni...





Mudah-mudahan apabila ibu bapa kita dah takde nanti, kita sendiri yang dapat menguruskan jenazah mereka.

Dan mudah-mudahan kita dapat mendidik anak-anak kita agar apabila kita dah takde nanti, mereka lah yang akan menguruskan sendiri jenazah kita...

Sesungguhnya mendidik anak-anak bukanlah untuk mereka berjaya di dunia sahaja, tetapi juga cemerlang di akhirat kelak... Wallahualam....



2 comments:

fiza arshad said...

Yup u rite dear..bsr tggjwb nk besar n didik anak..smga kite diberi petunjuk oleh Allah..amin :)

Nanie Khairani said...

Yup sangat besar kan. Rasa diri ini kerdil sangat and banyak lagi ilmu nak kena belajar untuk mendidik anak2 nanti.

Dan kita sebagai anak jugak, kena laa pastikan diri kita boleh menjadi aset kepada orang tua kita kelak kan? :)